Hur jag ser på kärleken - som en stor kärleksten i hjärtat

 
 
 
Kärlek. visst säger alla som inte har kille/tjej att man vill ha det och allt kommer vara så jävla mysigt och bra. visst det är huuuuur mysigt som helst att ligga och mysa och vara kär. Men vissa tänker säkert men vart fan finns dom tjejerna/killarna, man hittar aldrig den personen. jag tror att dom flesta tänker så. Att bli kär är något väldigt stort. det är en mäktighet. att säga att jag är kär är någonting men att säga älskar är något helt annat. Att älska någon tar tid att få reda på., och när man gör det känner man det i hela sin kropp. Jag tycker att man ska ta vara på ordet jag älskar. men det är inte så lätt om man vill att den man gillar ska veta hur mycket den personen betyder för en.
det är då vi kommer in på hur jobbigt kärlek igenligen är. Att älska någon är fruktansvärt bra och känns väldigt tugnt, men på ett bra sätt. Jag har hört att när man har någon om sig som man älskar/tycker om/är kär går man runt och bär på en kärleks sten. så fort det är slut mellan paret så går stenen sönder eller så faller den bort. Men att gå runt med den stenen känns skönt. Men inte om den inte ska vara dära, inte om det är slut mellan paret och den ena personen går runt och lyfter på stenen. det är då det måste ta sin tid för att det ska falla bort från hjärtat.
 
Det värsta är när man inte vet hur man ska säga till den man älskar eller visa hur mycket den personen betyder för en längre. Det är då kärlek gör ont på riktigt. Man kan ligga i deras famn och säga att man älskar den hur mycket som helst gråta och allt möjligt men det gör fortfarande ont i hjärtat för att man älskar en person så mycket. Jag vet bara att om man har kvar den där jobbiga känslan i kroppen, som är bra betyder det att man fortfarande är kär eller älskar någon. väldigt mycket.
 
 
 
 

* Alla taskiga kommentarer tas bort omedelbart * Skriv gärna ditt namn, för du heter väl inte Anonym? * Ha en fortsatt trevlig dag! *

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0